Irodalmi és történelmi JátszóTér
A történelem tények és folyamatok összessége, az abban élő emberek számára azonban érzelmi hatások és döntési helyzetek sokasága, nap mint nap – élet vagy halál.
Az adott tananyaghoz kapcsolódva élővé tesszük a történelmet. Az adott kor vagy történelmi helyzet átélhetővé válik, a mozgatórugók kézzel foghatóak lesznek.
Egy-egy irodalmi mű vagy alkotói életrajz feldolgozására kiváló módszereket nyújt a drámapedagógia. Emellett egyéb eszközöket is használunk a tananyag bizonyos témáinak feldolgozásához – például színházi jeleneteket, filmrészleteket, prezentációt.
A tapasztalati tanulással elsajátított tudást az ember többé el nem felejti: mivel érzelmek is kapcsolódnak az így tanultakhoz, bármikor előhívhatjuk azt.
Bánk bán
Színházi nevelési foglalkozás 10. osztályosoknak
A játékot elsősorban Katona József drámájának elolvasása előtt ajánljuk, az olvasást megkönnyítendő. Az sem gond, ha az osztály egy része már olvasta a művet, számukra a megértés mélyebb rétegeire nyílik lehetőség.
A résztvevők képet kapnak a konfliktus fő szálairól, a mozgatórugókról, a konfliktus generálta helyzetekről.
A foglalkozáson Nádasdy Ádám prózai átiratát használjuk.
Egy Munkácsy-festmény hányatott sorsa
Komplex drámafoglalkozás 9–12. osztályosoknak
Munkácsy Mihályt felkérték, hogy készítsen egy olajfestményt az épülő Országházba. A művész dolgozni kezdett, és – ezzel kitette magát és művét a tudomány, a politika és a közélet sorozatos támadásainak…
Fő témánk a művészi szabadság. Ezen keresztül a vélemény kifejezésének módjait és különféle kommunkiációs eszközöket gyakorolunk.