DrámaJátszóTér
Minden játékot egy-egy, az adott korosztály számára fontos erkölcsi-etikai dilemma köré építettünk. Miközben a csoport játszva dolgozik a probléma megoldásán, a háttérben fontos pedagógiai célok valósulnak meg. A résztvevő gyerekek, fiatalok a szerep védelme alatt súlyos kérdésekről gondolkodnak és döntenek. Eközben fejlődik az ön- és társismeretük, az együttműködési készségük, a szociális érzékenységük is.
Macimese
Drámafoglalkozás 1–2. osztályosoknak az érzelmekről
A játék célja az érzelmi intelligencia fejlesztése – egy közös történet kitalálása és eljátszása során. Meséljünk együtt a medvecsaládról, akikkel mindig történik valami fontos és érdekes!
Titkos játék
Drámafoglalkozás 1–2. osztályosoknak a titoktartásról
Miért fontos, hogy titokban tartsunk valamit? És ha ez fontos dolog, akkor miért kell elárulnunk valamilyen másik titkot? Mitől függ, hogy tényleg titok vagy sem?
Színházi jelenetek kapcsán tisztázzuk ezeket a gyerekek számára égetően fontos kérdéseket.
Nahi és a néma falu
Komplex drámafoglalkozás 3–4. osztályosoknak az előítéletekről és a kirekesztésről
Készült Amosz Oz regénye alapján.
„Különös hely a mi falunk. Ezen a településen sokkal nagyobb a csend, mint bárhol a világon: itt ugyanis egyáltalán nem élnek állatok. Se madár, se négylábú, de egyetlen rovar, béka, kígyó vagy giliszta sincs. A gyerekek soha életükben nem láttak semmi ilyesmit. A felnőttek azt is tagadják, hogy valaha léteztek. A tiltott erdőben pedig Nahi él, aki az Erdő Szelleme…”
Játsszuk a falubeli gyerekeket, és eredjünk a titkok nyomába!
Veszélyes vizeken
Komplex drámafoglalkozás 4–5. osztályosoknak a konfliktuskezelésről
1910 tavaszán egy csodaszép luxusgőzhajó hagyja el London kikötőjét. Az utazás során komoly kétségek feszítik a hajóstiszteket, a kapitány ellenében. Hogyan kezelhetők a konfliktusok?
Vészkijárat
Komplex drámaóra 5–7. osztályosoknak, illetve színházi nevelési foglalkozás 8–10. osztályosoknak az osztályon belüli bántalmazásról
Egy képzeletbeli osztályról játszunk, egy olyan közösségről, amelynek egyik tagja rendszeresen zaklat egy másikat.
Meddig tarthat az elnéző magatartás? Hol húzódik az áldozattá válás határa? Mit tehet a közösség?
A Széna téri srácok
Komplex drámafoglalkozás 7–12. osztályosoknak a felelősségvállalásról
A részt vevő diákokkal közösen vizsgáljuk, mit tehetünk gyerekfejjel az elnyomás ellen. Milyen hatással lesz ránk, ha gyerekként, fiatalként felnőtt döntésekre kényszerülünk?
Az 1956-os forradalom és szabadságharc olyan történelmi helyzetet hozott az akkori gyerekeknek és fiataloknak, amelyben felelősség hárult rájuk, fiatal koruk ellenére. Akár akarták, akár nem, harcra buzdították őket, így sok gyerek valóban fegyvert fogott, hogy harcoljon a szabadságért. A foglalkozás azon túl, hogy emléket állít a forradalom áldozatainak, bemutatja a történelmi korszakot is.