Komplex drámafoglalkozásaink
Játékainkat egy-egy, az adott korosztály számára fontos erkölcsi-etikai dilemma köré építettük. A csoport közösen dolgozik az adott probléma megoldásán, a szerep védelme alatt.
A drámaórák hozzásegítenek ahhoz, hogy egy-egy téma valódi élménnyé váljon a résztvevők számára, élethelyzetként, akcióként éljék meg azokat. Saját gondolataikat, ötleteiket fejezhetik ki és valósíthatják meg. A játék személyiség- és kreativitásfejlesztő hatású, közösségi élmény.
Nahi és a néma falu
Komplex drámaóra 3–4. osztályosoknak az előítéletekről és a kirekesztésről
Készült Amosz Oz regénye alapján
„Különös hely a mi falunk. Ezen a településen sokkal nagyobb a csend, mint bárhol a világon: itt ugyanis egyáltalán nem élnek állatok. Se madár, se négylábú, de egyetlen rovar, béka, kígyó vagy giliszta sincs. A gyerekek soha életükben nem láttak semmi ilyesmit. A felnőttek azt is tagadják, hogy valaha léteztek. A tiltott erdőben pedig Nahi él, aki az Erdő Szelleme…”
Játsszuk a falubeli gyerekeket, és eredjünk a titkok nyomába!
Vészkijárat
Komplex drámaóra 5–7. osztályosoknak az osztályon belüli bántalmazásról
Egy képzeletbeli osztályról játszunk, egy olyan közösségről, amelynek egyik tagja rendszeresen zaklat egy másikat.
Meddig tarthat az elnéző magatartás? Hol húzódik az áldozattá válás határa? Mit tehet a közösség?
Begurulok
Komplex drámaóra felső tagozatosoknak a fogyatékkal élt életről
Zsanettet, a nyolcadikos lányt bejelöli a Facebookon egy fiú. Úgy tűnik, minden szerencsésen alakul, amikor… az élet egyik napról a másikra megváltozik.
Vajon hogyan lesz képes megküzdeni a nehézségekkel Zsanett? És a környezete?
Moldvai történet
Komplex drámaóra 8–9. osztályosoknak a szerelemről
A szerelem mindent legyőz? De mi van, ha mégsem? – Egy fiatal szerelmespár történetén keresztül nézzük meg, milyen buktatói lehetnek egy kapcsolatnak.
Rómeó és Júlia története egy kicsit közelebb a gyerekekhez… Lehet-e jó vége?
A Széna téri srácok
Komplex drámaóra 7–12. osztályosoknak a felelősségvállalásról
A részt vevő diákokkal közösen vizsgáljuk, mit tehetünk gyerekfejjel az elnyomás ellen. Milyen hatással lesz ránk, ha gyerekként felnőtt döntésekre kényszerülünk?
Az 1956-os forradalom és szabadságharc olyan történelmi helyzetet hozott az akkori gyerekeknek és fiataloknak, amelyben felelősség hárult rájuk, fiatal koruk ellenére. Akár akarták, akár nem, harcra buzdították őket, így sok gyerek valóban fegyvert fogott, hogy harcoljon a szabadságért. A Széna téri srácok című foglalkozás azon túl, hogy emléket állít a forradalom áldozatainak, bemutatja a történelmi korszakot is.