Környezeti problémákkal foglalkozó programjaink

általános és középiskolások számára

 

Korunk égető kérdése, hogy sikerül-e felvenni a harcot a környezeti problémák terén. A gyerekek, fiatalok ökológiai oktatásával-nevelésével egyrészt biztosíthatjuk a jövőbeli felnőttek ökotudatos gondolkodását, másrészt a ma felnőttjeire, a szülőkre is hatást gyakorolhatunk gyerekeik révén.

Ökoangyal és Nejlonördög

Interaktív ökoszínházi performance 1–2. osztályosoknak

 

Környezettudatossági kisokos játékos formában, amelyben a legfontosabb témákat mind érintjük, a szelektív hulladékgyűjtéstől az energia-és víztakarékosságon át a bevásárlásnál fontos ökoszabályokig.

45 perc

Piszkos kakaószemek

Fenntarthatósági érzékenyítő drámafoglalkozás 5–6. osztályosoknak

Elefántcsontparti gyerekeket játszunk, akik rejtekhelyét az esőerdő jó nagy sávjával együtt veszély fenyegeti. Hogyan tudnak kiállni magukért a helybeli gyerekek, családok?

Az ENSZ globális fenntarthatósági céljai, a fair trade kereskedelem, a gyermekmunka elleni harc – napjaink fontos kérdései, ezek mentén jött létre a foglalkozás.

90 perc

Lábnyomok a kamrában

Érzékenyítő drámafoglalkozás 6–8. osztályosoknak

Ökotudatosság, fenntarthatóság, klímavédelem, fair trade – fontos, nagy szavak. Vajon tisztában vannak-e ezek jelentésével és jelentőségével a mai 12–14 évesek?

Érzékenyítő foglalkozásunkon az ökológiai lábnyomon túl az ENSZ 17 globális fenntarthatósági céljával kapcsolatban is ötletelünk és játszunk.

65 perc

Lábnyomok a kamrában

Érzékenyítő drámafoglalkozás 6–8. osztályosoknak

Ökotudatosság, fenntarthatóság, klímavédelem, fair trade – fontos, nagy szavak. Vajon tisztában vannak-e ezek jelentésével és jelentőségével a mai 12–14 évesek?

Érzékenyítő foglalkozásunkon az ökológiai lábnyomon túl az ENSZ 17 globális fenntarthatósági céljával kapcsolatban is ötletelünk és játszunk.

65 perc

A legelő

Ökodráma

Felső tagozatosoknak

 

A foglalkozás a játék nyelvén beszél napjaink égető társadalmi problémájáról, a közlegelők tragédiájáról.

Egy elképzelt falu lakosait játszva a résztvevők a közjó és az önérdek konfliktusát tapasztalhatják meg. Ami jó az egyénnek, kevésbé jó a közösségnek.

A gyerekek a falusiak szerepében döntésre kényszerülnek: sikerül-e az adott közösségnek is megfelelő módon, a jövőre is gondolva boldogulniuk a lakosoknak, vagy felélik tartalékaikat?

90 perc

Középiskolásoknak

 

A közlegelők tragédiája a fenntarthatóság szempontjából az egyik legégetőbb társadalmi probléma. Ezzel szembesíti a résztvevőket a játék, melyben átélhető közelségbe kerül a közjó és az önérdek konfliktusa.

A probléma egy elképzelt falu kontextusában születik meg, a megoldásokat szerepbe lépve hozzák meg a résztvevők. A játék hozadéka azonban ezen messze túlmutat, hiszen korunk aktuális feszültségeit érthetik és tapasztalhatják meg általa a diákok.

90 perc